hoofding
Home » Professionele opleidingen » Bedrijfskunde » Office management » Inhoud

Office management = brede basis

Je krijgt bij Office management een brede basis om in een organisatie de rechterhand te worden van de manager. Je studieprogramma is opgebouwd rond de drie rollen die je later zult moeten vervullen: communicator, informatiebeheerder en organisator.

Spil van een organisatie

Als managementassistant word je de spil van een organisatie. We leiden je immers op tot een goede communicator. Dankzij je uitstekende kennis van je moedertaal en van drie vreemde talen ben je straks in staat de interne en externe communicatie van een bedrijf te behartigen. Je wordt ook een prima informatiebeheerder. Bij de HUB en de KAHO ontwikkel je de nodige ICT-vaardigheden om de informatiestroom in een organisatie te helpen kanaliseren. Je leert werken met up-to-date softwarepakketten: Word, PowerPoint, Excel, Access, Publisher… Ook het internet heeft voor jou geen geheimen. Je leert het niet alleen tijdens de informaticacolleges, maar je gaat ook zelf aan de slag. Als toekomstig organisator brengen we je ten slotte de knepen van het projectmanagement bij.

En verder

Met het oog op een efficiënte managementondersteuning wijden we je onder meer in in de geheimen van kantoorapparatuur en agendabeheer. Een algemeen economische en juridische vorming geeft je inzicht in de wetmatigheden en de organisatie van het bedrijfsleven.

En actie!

We trainen je niet alleen in de les. Via contacten met uitwisselingsstudenten en bezoeken aan internationale bedrijven krijg je de kans om je talenkennis en je interculturele vaardigheden bij te schaven. Via diverse projecten en gastcolleges verfijn je je managementkennis en -vaardigheden en groei je uit tot een echte teamspeler. Want ook teamwerk en conflicthantering maken deel uit van je opleiding.

Aan HUB of KAHO?

Je kunt kiezen tussen de opleiding Office management Brussel (HUB), Office management Aalst (KAHO) of Medical Office management Aalst (KAHO)

Meer weten? Kom dan naar onze infomomenten.